- Menu przedmiotowe
- Urząd Gminy
- Przyjmowanie i załatwianie spraw
- Stanowisko ds. Ochrony Zabytków, Leśnictwa i Gospodarki Wodnej
- Procedury spraw
- Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
Załączniki:
Zgoda właściciela - jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem
Opłaty:
- Opłata skarbowa: brak.
- Ustalana w decyzji opłata za usunięcie drzew - opłatę ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia, rodzaju i gatunku drzewa.
- Ustalana w decyzji opłata za usunięcie krzewów - stawka za usunięcie krzewów z powierzchni jednego metra kwadratowego - 200 zł.
Termin załatwienia sprawy:
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy i opłaty:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy Łambinowice, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi:
Ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy.
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
Stawki opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew określa minister właściwy do spraw środowiska. Ustawa o ochronie przyrody precyzuje w jakich przypadkach nie pobiera sie opłat za usunięcie drzew (m.in., na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej)