Gmina Łambinowice

Biuletyn Informacji Publicznej

Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony formularz wniosku,
  2. dowód  tożsamości (do wglądu),
  3. zagraniczny dokument stanu cywilnego lub inny dokument potwierdzający stan cywilny – jeżeli mają stanowić podstawę uzupełnienia,
  4. tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego lub konsula,
  5. uwierzytelniony odpis lub wypis albo reprodukcja materiałów archiwalnych – jeżeli wnioskodawca ubiega się o uzupełnienie aktu na podstawie tych materiałów.
  6. pisemne pełnomocnictwo, dowód osobisty pełnomocnika – jeżeli w imieniu osoby zainteresowanej występuje pełnomocnik.

Termin składania dokumentów:

  • na bieżąco.

Wysokość opłaty skarbowej:

  • 39,00 zł - odtworzenie 
  • 17,00 zł – pełnomocnictwo (zwalnia się z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielone wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Forma płatności:

Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu przelewem lub w kasie Urzędu, w pokoju nr 9 w godz.: 

  • poniedziałek w godz. 8:30 – 15:00 
  • wtorek-piątek w godz. 7:30 -14:00 

Rachunek bankowy: Urząd Gminy w Łambinowicach nr konta: 74 8905 1010 2001 0012 5413 0004.

Opłatę skarbową z zagranicy przelewem bankowym międzynarodowym należy wpłacić na konto:
Urząd Gminy w Łambinowicach:  PL 74 8905 1010 2001 0012 5413 0004.
Kod SWIFT (BIC) Banku - „POLUPLPR”. 

Termin załatwienia sprawy:

  • Niezwłocznie po przeniesieniu do rejestru stanu cywilnego aktów stanu cywilnego mających stanowić podstawę sprostowania przez urzędy przechowujące księgi stanu cywilnego.

Tryb odwoławczy:

  • Do Wojewody Opolskiego w Opolu za pośrednictwem kierownika USC  w ciągu 14 dni od daty doręczenia odmowy.

Dodatkowe informacje:

  • Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził. 
  • Sprostowanie dokonywane jest w formie czynności materialno-technicznej. 
  • W pozostałych przypadkach sprostowania aktu dokonuje sąd. 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 2064 ze zm.). 
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz.U. z 2015 r. poz.194 ze zm.).
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 09 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz.1904).
  4. Konwencja nr 16 Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego sporządzona w Wiedniu 8 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów aktów stanu cywilnego (Dz.U. z 2004 r. nr 166, poz.1735). 
  5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.).
  6. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny  i opiekuńczy (t.j. Dz.U z 2017 r. poz. 682 ze zm.).
  7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz.1044 ze zm.).
Metryczka
  • wytworzono:
    19-11-2018
    przez: Marek Woźniak
  • opublikowano:
    19-11-2018 14:41
    przez: Marek Woźniak
  • zmodyfikowano:
    27-11-2018 12:43
    przez: Marek Woźniak
  • podmiot udostępniający:
    Gmina Łambinowice
    odwiedzin: 46
Dane adresowe:

Gmina Łambinowice
48-316 Łambinowice
ul. Tadeusza Zawadzkiego 29

Dane kontaktowe:

tel.: 77 4 311 300
fax: 77 4 311 346
e-mail: ug@lambinowice.pl
strona www: www.lambinowice.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×